|
Ocena
dopuszczająca |
Ocena
dostateczna |
Ocena dobra |
Ocena bardzo
dobra |
Ocena celująca |
|
- wskazuje
części bierną i czynną aparatu ruchu - wymienia
elementy szkieletu osiowego - wymienia
rodzaje tkanki mięśniowej |
- wymienia
elementy budujące czaszkę i klatkę piersiową - podaje nazwy
odcinków kręgosłupa i ilość kręgów - wskazuje
położenie tkanek mięśniowej gładkiej i poprzecznie prążkowanej |
- charakteryzuje
funkcje szkieletu i mięśni - wymienia kości
tworzące kończynę górną i
dolną, kości obręczy - omawia
znaczenie składników chemicznych kości (związki mineralne i związki organiczne)
|
- rozpoznaje na
schemacie poszczególne kości budujące czaszkę - charakteryzuje
budowę i funkcje oraz
cechy pracy mięśni gładkich i poprzecznie prążkowanych |
- wymienia
rodzaje połączeń kości |
|
Dział 3. Układ
pokarmowy |
||||
|
Ocena
dopuszczająca |
Ocena
dostateczna |
Ocena dobra |
Ocena bardzo
dobra |
Ocena celująca |
|
- wymienia podstawowe składniki odżywcze - zna produkty
spożywcze zawierające białko, tłuszcze, cukry
- wymienia
kolejne elementy budowy przewodu pokarmowego - wymienia
rodzaje zębów u człowieka - określa zasady
zdrowego żywienia - wymienia
przykłady chorób układu pokarmowego |
- podaje role
jakie pełnią w organizmie białka, cukry i tłuszcze (z podziałem na funkcje
budulcowe, zapasowe, energetyczne) - wie, że
aminokwasy są cząsteczkami budulcowymi białek - opisuje rolę
poszczególnych rodzajów zębów - analizuje
miejsce wchłaniania poszczególnych strawionych składników pokarmowych |
- określa znaczenie błonnika w prawidłowym
funkcjonowaniu układu pokarmowego - wymienia
przykłady witamin rozpuszczalnych w wodzie i w tłuszczach - podaje
występowanie witaminy C i D oraz wapnia i żelaza w pokarmach - określa
funkcję poszczególnych odcinków układu pokarmowego - wymienia
zasady profilaktyki chorób układu pokarmowego |
- wymienia pierwiastki budujące ciała
organizmów (z podziałem na makro- i mikroelementy) - określa ogólne
znaczenie witamin, soli mineralnych i wody dla organizmu - przedstawia
skutki niedoboru witaminy C i D oraz wapnia i żelaza dla organizmu człowieka - omawia proces
trawienia poszczególnych składników pokarmowych (miejsce trawienia, nazwy
enzymów) |
- analizuje
zależność między rodzajami spożywanego pokarmu a funkcjonowaniem organizmu
(tłuszcze zwierzęce czy roślinne, białka roślinne czy zwierzęce, cukry proste
czy złożone) |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz